Розвінчуємо поширені міфи про аромати з парфумерною блогеркою
Парфумерне мистецтво: відокремлюємо правду від міфів
АВТОР: Анастасія Леонова
ФОТО: Світлини надано героїнею матеріалу, Instagram: @intoperfumes
опубліковано: 3 серпня 2024
Парфумерія — містифікована, оповита легендами сфера. Що більше неточностей та суперечливих даних в інформаційному просторі — тим вищим є ризик помилитися при виборі парфумів або свідомо обмежити свої рамки сприйняття та пройти повз аромати, які насправді могли б підійти саме тобі. З парфумерною блогеркою, авторкою Telegram-каналу «Особиста річ. Про парфуми» Яною Вакуленко ми розвінчуємо найбільш поширені міфи про ольфакторне мистецтво, щоб ти могла отримувати максимум позитивних емоцій від знайомства з новими ароматами.
Міф 1. Стійкість — ознака якості аромату
Насправді стійкість аромату ніяк не співвідноситься з його ціною та якістю. На стійкість впливають два ключових фактори: концентрація ароматичних речовин та їхні властивості. Наприклад, парфумована вода має вищу концентрацію, ніж одеколон, тому від неї можна очікувати більшої стійкості. Тоді як цитрусові парфуми навіть у концентрації pure parfum не будуть дуже стійкими, бо за своєю природою цитрусові ноти є летючими та не тримаються на шкірі довго. Якщо ти шукаєш стійкі парфуми, зверни увагу на деревинні, шкіряні, гурманські композиції, і зовсім не обовʼязково вони будуть дорожчими за легкі цитрусові одеколони.
Трапляється, що аромат починає здаватися дещо іншим, ніж запах у тестері в магазині. Він раптово стає нестійким, а впродовж дня швидко «злітає», і ти перестаєш його відчувати. Але це зовсім не означає, що тестер та звичайна версія відрізняються. Наш мозок влаштований так, що він звикає до ароматів, а коли звикає — ми перестаємо відчувати їх так гостро, як на початку користування. У такому разі не варто поливатися парфумами ще більше, навпаки — зроби паузу у використанні на кілька тижнів, щоб мозок ніби забув аромат.
Міф 2. Про каву. Чи справді вона допомагає очистити рецептори?
Ні, каву нюхати для цього не потрібно. Це ніяк не допоможе очистити рецептори та зробити правильний вибір. Запах кави — це ще один запах, який теж виснажує органи сприйняття. Що можна зробити натомість?
Вийти на свіже повітря, подихати ним кілька хвилин та випити води. Ось це дійсно допоможе.
Міф 3. Чоловічі аромати — лише для чоловіків
Обираючи аромат, не обмежуй себе тільки жіночим відділом. У чоловічому теж є класні парфуми, які під певний настрій можуть стати навіть більш доречними, ніж так звані жіночі. Поділ на жіночі та чоловічі парфуми як такий — це маркетинговий прийом для збільшення вигоди від продажів.
Можливо, ти чула, що товари для жінок у характерному «ошатному» пакуванні автоматично стають дорожчими, хоча мають такі ж властивості та призначення, як і відповідний товар для чоловіків. Парфуми не є винятком. З іншого боку, через усталені гендерні стереотипи більшості чоловіків комфортніше обирати парфуми у флаконах з лаконічним дизайном.
Міф 4. Про піраміду аромату
Піраміда аромату теж є інструментом маркетингу. У першу чергу вона корисна консультантам у парфумерних відділах, тому що піраміда допомагає із сотень пляшечок запропонувати клієнту саме ті, які потенційно можуть бути їй чи йому цікавими.
Припустимо, хтось любить бузок у парфумах і озвучив консультанту саме такий запит — підібрати парфуми, що пахнуть як бузок навесні. Ось тут у пригоді стає піраміда аромату. Проте є нюанс. Інколи в піраміді бузок зазначено, а ти його не відчуваєш — і це нормально, бо всі ми люди: і ті, хто описує піраміди (а роблять це часто теж маркетологи), і ті, хто потім відшукує описані ноти в ароматах. Річ у тому, що ольфакторні рецептори в окремих людей можуть мати різну чутливість: хтось відчуває більше, гостріше, а хтось — ні. І це теж є нормою. Тож ліпше обирати парфуми, орієнтуючись на власний нюх — це набагато надійніше, а піраміду аромату краще сприймати лише як орієнтир.
Бажаємо вдалих парфумерних покупок і приємних ольфакторних вражень!