Про що говорить стиль героїнь та дизайн у фільмі «Материнський інстинкт» з Джессікою Честейн та Енн Гетевей

Диявол — в деталях


АВТОР: Юлія Николайчук

ФОТО: Надані пресслужбою

опубліковано: 3 квітня 2024

Психологічний трилер «Материнський інстинкт» цікавий не тільки історією та стосунками головних героїнь, а й своїм стилем, який яскраво передає атмосферу 60-х. Енн Гетевей та Джессіка Честейн, які зіграли головні ролі, є одними з головних зірок сучасності та іконами моди. Режисер Бенуа Дельомм використав інтер’єри, екстер’єри, костюми та різні деталі стилю, щоб доповнити персонажів та історію. Знімальна команда провела велику роботу над створенням візуального образу стрічки та персонажів. У фільмі на тебе чекає висока концентрація вишуканої краси, адже картину не тільки порівнюють з найкращими роботами Гічкока, а й схвально відгукуються про неймовірну роботу художників-постановників, дизайнерів, стилістів.

Основне місце дії

Через обмежений час, виділений для роботи над фільмом, було вирішено відмовитися від декорацій і знайти реальну локацію. Режисер, натхнений гламурною естетикою 1960-х років, хотів знайти два сусідні будинки, які стали б полотном для його оповіді. Ці будинки повинні були не тільки відтворювати чарівність епохи, але й мати особливі елементи дизайну, необхідні для розгортання історії. Це було непростим завданням, проте завдяки рішучості та інтуїції зусилля команди принесли плоди — у Кренфорді, Нью-Джерсі, було знайдене необхідне місце.

Обидва будинки, дзеркально відображаючи один одного, стояли німими свідками драми, що розгорталася. Перший будинок, з його химерним ґанком і доглянутим газоном, випромінює атмосферу заміського спокою. Всередині ретельно підібрані елементи дизайну переносять глядачів назад у часі. Другий дім, що прилягає до свого двійника, з однаковою витонченістю віддзеркалює чарівність свого близнюка.

Разом ці два будинки стали більше, ніж просто фоном; вони стали власними персонажами, формуючи оповідь своїми відмінними особистостями. Коли історія розгорталася в їхніх стінах, їхня присутність надавала автентичності та глибини кожній сцені, закріплюючи фільм у ретельно створеному світі передміських інтриг та материнського інстинкту.

Інтер’єри як відображення персонажів

Команда художника-постановника Рассела Барнса ретельно відтворила внутрішнє оформлення будинків відповідно до епохи. Кожна деталь допомагала розкривати головних героїнь. Для кого важливі рушники, для кого ні, хто як прикрашає свій дім, які твори мистецтва любить, як накриває стіл тощо.

Створюючи елементи всередині та навколо будинків, Барнс використовував бельгійську версію екранізації «Материнського інстинкту» як джерело натхнення.

«Оригінал має ідеальний стиль, тож я багато чого взяв із нього тонально. Тоді він був насичений новими ідеями та, звісно, естетикою та впливом США 1960-х років», — згадує художник-постановник.

Бенуа Дельомм пояснює:

«У нас також є відмінності між двома домами Еліс та Селін — відмінності в заможності та їхніх характерах — але вони дуже тонкі, тому що потрібно було зосередитися на цих двох жінках у такій інтимній історії. 60-ті є, але вони трохи блідіші, тому актори також виділяються своїми костюмами».

Створення раю на землі

Будинки головних героїнь розташовані у передмісті у саду, зображаючи райську атмосферу, поки горе не приходить у цей рай.

«Створення саду було величезним викликом, ми мали обмежений час, і це відбувалося одночасно, коли інші відділи готувалися. Було багато жонглювання робочими просторами, і я дуже пишаюся своєю командою», — розповідає художник-постановник.

Великою удачею було знайти будинки з необхідною основою. Продюсер фільму, Пол Нельсон, згадує:

«Я досі не можу повірити, що ми знайшли будинки. Я весь час думав: “Як ми коли-небудь знайдемо два старовинні будинки поруч у районі Нью-Йорка, з яких могли б виїхати всі мешканці, а також з краєвидом із живої огорожі на вікно, щоб створити таку особливу динаміку між цими двома персонажами?”. Але нам справді пощастило, і Рассел чудово впорався. Ми використали абсолютно все — всередині, зовні, задній двір, передній двір, живопліт, задній ґанок (ми навіть переробили ґанок в одному з будинків), сходи та газон, а також додали квіти та сад».

Коли Дельомм вперше побачив, що створив Барнс, він сказав, що художник досягнув ідеального балансу зі стилем 1960-х років.

«Він знайшов стриманий вигляд епохи, який справді добре виконаний», — каже режисер.

Робота над візуальними образами головних героїнь

Саме дизайн, розроблений Барнсом, пізніше й став відправною точкою для розробки костюмів героїнь. Мітчелл Треверс, дизайнер костюмів, згадує:

«Ми хотіли, щоб здавалося, що все йде від одного мозку. Рассел провів стільки досліджень, і, звісно, пошук будинків був важливою частиною процесу, тому що я мав зрозуміти гардеробні та шафи цих жінок. Мене надзвичайно надихнула архітектура їхніх обох будинків. Я справді занурився в думки цих дуже різних жінок. Також важливим моментом став перегляд вінтажних каталогів, я ніби ходив по магазинах».


 
Акторки й в житті приділяють багато уваги своєму стилю, тож вони активно співпрацювали із дизайнером костюмів. Треверс вже створював для них образи в інших фільмах, тож їм було легко знайти спільну мову. Спершу це були розмови про характери персонажів, а вже після цього дизайнер надіслав ескізи костюмів. Творці хотіли, щоб те, як одягаються персонажі, теж розкривало їхні сутності.

Для Еліс, як людини, яку цікавлять новітні ідеї, потрібні були принти та легші тканини. У її житті багато чого відбувається, і материнство, безумовно, є його аспектом, але вона ідентифікує себе не тільки через нього. Вона робила кар’єру у великому місті та приїхала з більш прогресивного місця. Вона мрійниця, і дизайнери хотіли, щоб вона була з такою енергією — красивою, мрійливою, чудовою матір’ю та дружиною.

Селін же повністю занурена в материнство. Це єдина мета її життя. Тож при створенні її образу творці звернули увагу на класику та ідеально накрохмалену постільну білизну. Треверс зазначив:

«Вона має енергію політичної дружини. Ми хотіли, щоб її ідентичність була повністю загорнута в материнство. Це єдине, чому вона віддає всю себе. Тож ми хотіли, щоб образ трохи більш материнським у певному сенсі, трохи спокійнішим і досконалішим. Було дуже цікаво знайти баланс між цими двома жінками».

Стрічка виходить на великі екрани вже 4 квітня.

«Це напружений фільм, і я думаю, що після нього буде багато дискусій. Я також сподіваюся, що глядачі відчують сюрпризи, гострі відчуття, атмосферу та високо оцінять перформанси акторів», — висловився продюсер Пол Нельсон.

Схожі статті
Реклама
cosmopolitan banner
Культура
ПОПУЛЯРНІ