Як серіал «Секс і місто» зробив популярним коктейль «Космополітен»

Легенда у світі коктейлів


АВТОР: Анастасія Якубишин

опубліковано: 8 квітня 2024

Понад 25 років тому, 6 червня 1998 року, відбулась прем'єра серіалу «Секс і місто». Серіал тривав 6 сезонів і познайомив нас Керрі, Шарлоттою, Самантою та Мірандою, дизайнерським взуттям, жіночою дружбою, розбитим серцем і справжнім коханням, побаченнями та Нью-Йорком. Однак, найбільшим символом серіалу беззаперечно став коктейль «Космополітен».

Що таке «Космополітен»?

«Космополітен», або, неофіційно, «Космо», — це коктейль, виготовлений з горілки, куантро, журавлинного соку та соку лайма. «Космополітен» входить до сімейства коктейлів Gimlet. Хоча точне місце й час виникнення коктейлю може бути неоднозначним, часто його вважають символом нью-йоркського коктейльного світу, а більшість джерел спільно визнають, що вперше він набув популярності завдяки роботі бармена Тобі Чечіні (Toby Cecchini) в барі «Odeon» в Нью-Йорку. Коктейль став популярним серед відвідувачів ресторану, серед яких були такі відомі особистості, як Мадонна, Енді Воргол та інші.

Однак слава «Космополітена» почала зростати лише з появою на екранах телевізорів найвідоміших героїнь серіалу «Секс і місто». Вперше «Космо» з’являється у серіалі у другому епізоді другого сезону під назвою «Жахлива правда». Це був тихий непомітний дебют, тому, мабуть, більшість глядачів згадає появу напою вже у сьомому епізоді під назвою «Танець курки».

«Ще один "Космополітен", будь ласка», — каже Саманта бармену.

And just like that*, трапилось народження зірки.

Чи завдячує своїм успіхом коктейль серіалу?

Коктейль «Космополітен» відігравав значну роль у створенні образу молодої, освіченої, незалежної та модної жінки, що був характерний для головних героїнь серіалу. До речі, сама Сара Джессіка Паркер, зірка серіалу, відома роллю Керрі, зізнається, що була одна річ, яка суттєво відрізняла її від її телевізійного альтер его: нелюбов до «Космо».

«Ті "Космо", які ми пили на знімальному майданчику, були далеко не найкращі. По-перше, наші були не справжні, вони складалися з журавлинового соку і води. Я ніколи не пила "Космополітани" — я вважала їх жахливими», — розповіла акторка в епізоді подкасту «Table for Two With Bruce Bozzi».

Акторка поділилась, що справжні Космо вона спробувала і змогла оцінити набагато пізніше.

«Одного дня хтось прислав мені Космополітен, і він був непрозорий, блідо-рожевий, з ледь помітним м'якушем чогось цитрусового, дуже холодний, і я подумала: "О, ось це справжній Космополітен. Тепер я все зрозуміла"», — сказала вона.

Успіх серіалу призвів до того, що коктейль «Космополітен» став символом стильного та сучасного життя, а його замовлення в барах стало певного роду «маркером» елітності та культурного статусу, а також можливістю наблизитися до стилю життя головних героїнь серіалу. Тут важливо пам’ятати, що ще наприкінці 90-х років уявлення про успішних вільних жінок за тридцять з чимось, які бігають містом, попивають коктейлі та роблять усе, що заманеться, було революційним, а саме тому — часто недосяжним і дуже бажаним.

Однак з часом цей модний напій настільки заполонив собою усе навколо, що на певний час попивання «Космо» стало вважатися ледь не моветоном. Як і усе надто популярне, воно має здатність швидко набридати споживачу. Така ж доля спіткала і коктейль «Космо». У 2010-х мода на коктейльні напої змінювалася. Після піку популярності «Космополітена» на початку 2000-х років смаки споживачів почали розширюватися, а центром уваги стали й інші коктейлі.

Що з «Космо» зараз?

Та «Космо» не був би «Космо», якби він не знайшов шлях назад у замовлення вже молодших споживачів. Хоч серіал «Секс і місто» ніколи не втрачав своєї культовості, та однозначно отримав другу хвилю популярності в останні роки, зі зміною поколінь та досягненням нової цільової аудиторії. «Космо» також отримав своє друге дихання, ставши символом ностальгії та добродушної іронії (у тому числі над собою).

Можливо, «Космополітан» вже ніколи не буде таким духом часу, як наприкінці 80-х, чи таким популярним, як в кінці 90-х. Сьогодні, коли ти заходиш у бар і замовляєш «Космо», ти говориш світові, що добре знаєш стереотипи, пов’язані з вибраним тобою напоєм, і тобі просто байдуже. Так, ти любиш Керрі, Шарлотту, Міранду і Саманту, і так, тобі справді смакує «Космо».

*And just like that (у перекладі з англ. — «І просто так») — культова фраза з серіалу, якою Керрі розпочинала підбивати підсумки наприкінці серій. Таку ж назву отримав сиквел серіалу «Секс і місто», що вийшов у 2021 році.

Схожі статті
Реклама
cosmopolitan banner
Стиль життя
ПОПУЛЯРНІ